Pages

14 Mart 2011 Pazartesi

♣ yaslandim zaar!

yurt defterini kapatmaya karar verdim keza uzerinden yillar yillar gecmis olmasi ve benim tarihleri, isimleri ve yerleri hatirlayamiyor olmam sinirimi bozmaya baslar oldu…isin gercegi `o zaman cok komikti ama simdi anlatinca komik olmadi` tadinda bir eksime var agzimda…
daha 30lu yaslarimda olmamam guzel birsey olsa da ilginc seyler kesfediyorum kendimde…ornegin 25 yasimla birlikte; daha once hic olmadigim kadar oglak burcu -ki oglak burcuyum- hissediyorum kendimi…eskiden sanki daha bir yay burcuymusum gibiydi…hoplayan ziplayan ve gozunde heyecan simsekleri cakan bir insancikken, simdiler de ` iyi de ben bunu zaten biliyorumm, buraya daha once gelmistim ve bunu daha once yemistim, ustelik bu muhabbeti dinlemis ve bu yasananlari bir sekilde daha once yasamis ya da sadece dinleyerek bile tecrubelemisim` gibi…
insanlarin yaslariyla birlikte kendi yas grubundaki kimselere ilgi duymasi cok garip degil mi sizce de?
lisedeyken, liseli cocuklara bakip iclerinden birini gozune kestirmek kolayken, simdi liseli cocuklara bakip bir avuc bilgisayar delisi ya da kendi kurduklari; bir avuc giygiydan baska birsey yapamayan; gruplarinin, mtv de yilin grubu olacagina dair hayalleri olan, bir ton sivilceli suratli ergenden baska birsey goremiyor olmam; sadece bana ozgu degildir…ha keza 40 yasindaki bi adamin, babamin arkadasindan baska bir sey olamayacagi ve bilmemkim amca sifatindan ileri gecemeyecegini dusunmem de ayni duygudan ya da adi her neyse ondan oturu…
ilgilenenlere duyurulu kitapligimi bosalttim…birkac kitap haricinde hepsini bagislayacagim…cunku o kadar cok okumusum ki; su dunyada gorup de sasiracagim hicbir olay kalmamis gibime geliyor…cilgin genclik filmleriyle nam yapan; amerikan ruyasi bile, o kadar sacma sapan geliyor ki… tum seri katiller ya da hayatta aklima gelmeyecek bircok seyi, sadece amerikalilar yaparmis gibi gelse de; iki dakika muge anli izliyorum ve kayninin koyunundan dogan kuzuyu evlat edinen, belcika muftusu turku gorunce ;turklerin, gercekten amerikalilara delilik bazinda 4875385658 cekecegine olan inancim gucleniyor…
hayatimin bazi evrelerinde; gercekten cok eglendigim yadsinamaz bir gercek…orneg1in; hayatinin bir doneminde ilk insan olmayi motto edinmis ve sirf bu yuzden banyo yapmayip, abii sen kadinsin yanina oturmasam olmaz m?i deyip, bir anda ortadan kaybolup, 1 yil sonra abi londradaydim, insan oldum, dondum diye ortaya cikan ve yine ani sekilde bir sure sonra; eryamanda, bir kapici dairesini; orgut evine cevirip kanadaya irtica eden ve orada uyusturucu bagimlisi olup, torbacisi olan fahiseye asik olup, varligini reddeden ya da dedesinin sacmasapan hareketlerine mana vermeye calisip, alzeimer mi? diye sordugumda; hayir bildigin ahlaksiz! diye cevap veren insanlar taniyorum…bu orneklere; bence ben defolu dogdum, diye demecler veren birkacini da ekleyebilirim…
boyleyken boyle…icim mi curudu ne…evdeki sislerin sayisi her gecen kis artiyor ve bir sonraki kisa bile yetisemeyecek kadar baslanmis ama yarim birakilmis atki kazak vesaire orgulerimden bahsetmis miydim? ha birde gotumden uydurdugum yemek tariflerimle pukhsinitha van de camp in mutfak sirlari diye bir yemek kitabi yazma egilimdeyim…saatlerce masaj yaptirsam yillarin yer etmis kulunclarindan kurtulabilir miyim ve bitki caylarindan icimde manasiz agaclar cikacagi korkusundayim…
birde herseyden nasilda cabuk beziyorum…ahanda buldummm laaaaannnn yaslanmamisim menapozdayim….hahaaaaaaaaaaa ….allahtan kar falan yagiyo ve mevsim kis da sicak basmalarini henuz sezinlemedim hihihihi…..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder