Pages

4 Mart 2011 Cuma

♣ hayatta en hakiki mursit kilimci hursit okulu….

baslamisken duramayacagim tabii ki…
ankara`da ilk degil belki ama yurtta ilk gunler…ben ki yenikoylerde buyumus arnavutkoylerde okumus bir bunyeyim, hatta hayatimin o doneminde evin yanlis mimarisinden; sadece banyo ve babamlarin yatak odasi denize baktigindan denize nazir hacet giderdigimiz gunler…
ankara hep otlak, ankara hep bozlak…cami acip o egzos kokusunu icime cekiyorum, basliyorum aglamaya basliyorum aglamaya…her haftasonu atiyorum kendimi istanbula…dogal olarak bir uyumsuzluk ,bir ankarada donen muhabbetlere uzaklik, baktim olacak gibi degil alisamayacagim bu duruma ama , bir daha o oss stresi cekilecek gibi degil ya bu deveyi gudecegim ya bu diyardan gidecegim…
dedim ki kendime ulan denyo; ipini koparmisin gelmisin buralara…ana yok baba yok…tek otorite vicdanin ve saat basi arayan babanin direktif ve bak ordasin ama benim elim kolum her yerde brifingleri…o zaman ne bu allahimmm ben hic mi guzel gun yuzu goremeyecegim modunda; kaptan murat soydanin terk edip gittigi hamile turkan sorayda sumukler fora havalari?
basladim lets get this party started…
eve gitmiorum artik haftasonlari…yurttaki kizlarla hafif bir kankalasma ve kucuk capli ankara kesfi …yurda yakin yerleri kesfediyoruz…karsi odada buket var izmirli…hangimiz daha eglenceliyiz hangimiz daha deliyiz turlari atiyoruz iliskimizde…
buketle tanismamiz yurda geldigim ilk aksama tekabul ediyor takriben…rengarenk civil civil bir kiz okuldan gelmis…okulda okul haaa gazi universitesi iktisat yada isletme …hazirlikta ama ve hazirlik siniflari o zaman golbasinda… simdi nerde bilmiorum ama hala ordadir kuvvetle muhtemel…neyse golbasindan kizilaya gelmek hayata meydan okumak bizim icin…sonralari o yolun uzunlugu cok ise yariyor ama…vize haftasi son tekrarlari ya da aksamdan kalmaliktan ayilmalara dogru alinan bir yol o yol…
sari sacli, az balik etli bana kiyasla kocaaaaaamnnnnn kahverengi gozlu bir kiz kapiyi acip ayliiiiin diye bakiniyor…aylin yok odada…ben; valizlerim, guc bela almayi basardigim; polis yurdunun acik mavi nevresimlerim basbasayiz…buket soruyor sen yeni misin…
hi hi diorum ama yuzum net bir ifadeyle anlatiyor yeniyim ama gidiciyim fazla alisma bana…keza bende alismayacagim bu sefil yere…
sigaran var mi diyor? hep soylerim yine soyluyorum…sigaraya baslamamdaki asil sebep ne ozentidir, ne dertler derya olmus bende bir sandalimdir…sigaraya baslamamdaki sebep; sigara icmeyen insanlarin, sosyallesmekte yasadiklari sikintidir…en kotu; bir cakmak var miydi? ile baslar butun iyi arkadasliklar diye bir teorim var ve sonuna kadar arkasindayim…arkadaslik diyorum bak , kiz dusurmek icin kullandilginda tiksinilesi ve kizlarca kaaaaccc kaaaacccc kaccc gocmen burosu etkisi yapar keza…
olmami diorum…iniyoruz yerin 2 kat altindaki gaz odasi kivamli sigara odasina…hani kapinin onunde icecektim hani icilmiodu icerde…gotunuzden haberiniz yok sayin yurt kaydimi alan polis memuru abla…buket olmasa ankaranin kisinda donduracan yani kicimi o kapinin onunde di mi?
yurtta guzel yemek cikiyor diyor buket ama ekliyor erkek yurdu yemege geliyor, yemekhane bizim yurdun altinda o yuzden sap koyuyorlarmis galiba yemege diye ekliyor…yuhhh diorum daha neler…3ncu yemekhane de yemek yeme tesebbusumden sonra da kanitlamis bulunuyorum buketin teorisini…hic gecmeyen bir kabizlik, bir siskinlik hali ve vucudumdaki kil sayisinda gozle gorulen artisla!
evrenin en iyi ve saglikli beslenen ekurileri olup cikiyoruz buketle…aksam yemeklerimizi; hergun farkli bir salata ya da haslanmis sebzeler susluyor, kendi kesfimiz oldugunu dusundugumuz halbuki herkesin de bildigi mekanlarda…
boyle boyle gunler geciyor…sibel ablalara gideyim diyorum bir haftasonu…polatliya…o kadar evlerinde kaldik ettik…sen gelme diyor tacettin amcan alsin seni babamlara gidelim…batikentte oturuyor sibel ablanin babasi umit amca…batikentin o dumanli ama bir o kadar da bahceli evlerinin oldugu benim nezdimde gettomsu mahallesine variyoruz…
bahce kapisindan iceri girdigimizde tum guleryuzu ve samimiyetiyle umit amca karsiliyor bizi elinde bir beyaz guvercin…siz gecin ben ellerimi yikayip geliyorum diyor…
evin altini kumes yapmis umit amca guvercin besliyor orda…ben deyim 30 siz deyin 50 guvercin…salonda otururken bile yerin altindan geliyor sesleri hururik hururik diye…
oyku kosuyor kapidan girince uzerime uzerime …bale dersinden getirmisler oykuyu…3 yasinda bir balerin…uzerinde pembe tutusu sanki bana madame butterflyin bas balerini….pukhsinitha teyze, pukhsinitha teyzeeeeeee rujenim yakismis mi diyor? rujen derken diyorum sibel ablaya….hah haaaaaa diye patlatiyor sibel abla imzasi halini almis sen kahkahasini…dudaklarina bak diyor…ruj demeye calisiyor…bayildim oykucummm ama bu renk sana olmamisss daha pembe bisiler mi baksak diyorum….
yemege oturuyoruz…o zaman boyle yemekteyizler falan da yok televizyonlarda…dokturmus sibel ablanin annesi;kizi ve damadi geliyor diye …ee tabi bende nasipleniyorum…evrenin en guzel yemekleri evrenin en guzel sofrasi o sofra benim icin…
yemek bitiyor kahveler cikiyor meydana…benim yurda girerken verdigim; ne bileyim verem testi, yok bilmem bok testi pusur testine sibel ablayla gitme gafletinde bulundugum o gun anlatiliyor…
tum zorlamalarda oldugu gibi o gunde kimi testlerin ana maddesini verirken cok zorlaniyorum…ozellikle gaita testinde…bilenler bilir…pembe bir kap verirler minikcik…al derler bunun icine sic…alirsin kabi girersin tuvalete ve ne hikmetse o kabi goren miden ve dotun anlasma yapmis, sanki bi gece once tum bagirsaklarini bosaltmiscasina tiklarini bile cikarmazlar…beklersin beklersin yokk…neyse yarin vereyim bari dersin, tam toparlanip cikacak olursun kabinden, bir hareketlenme olur gibi olur karninda…yine gir iceri indir pantalonu otur klozete ikin allah ikin…baktim olacak gibi degil kabinden sesleniyorum sibel ablaya…sibel abla senin varsa sen yapsan da benim diye versek olmaz mi diye…. ayyyy pukhsinithaa diye yine o sen kahkaha… derken bir mucize oluyor ve bir bezelye tanesi kadar gaita testi ana maddesini disari saliyor vucudum…
sibel ablaaa basardimmmmm diyorum…ama minicik…yeter mi ki acaba? sibel abla ayni kahkahayla inletiyor tuvaleti….ayy pukhsinithaaaaaa yeter yeter….boncuk bulacak degiller ya hah haha hahaaaa…
dost meclisine geyik oldugum bu muhabbet bitiyor, hangi okula girdin diyor umit amca….dil tarihteyim diyorum umit amcaya…dil tarih degil diyor orasi bizim zamanimizda oraya hayatta en hakiki mursit ilimdir okulu derlerdi diyor….binanin alninda kocaman boyle yazdigi icin diyor…yalan degil dil ve tarih cografya fakultesi yazisini gorebilmek icin epey bir caba sarf etmeniz gerekse de; hayatta en hakiki mursit ilimdir  sozleri kilometrelerce oteden bile okunabilir durumda…
gecenin sonunda umit amca birakin bu isleri diyor…hayatta en hakiki mursit kilimci hursitte okuyorsun demek p.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder