Pages

6 Eylül 2011 Salı

♣ nasıl evde kaldım?

black_widow_by_LonelyPierot
pek sevgili g. nin düğününün arifesinde bu postu kendime bir borç bildim.


insanlar sürekli yalnız olmamdan rahatsızlar...birileriyle tanışmam ve onlardan hoşlanmam gerektiğiyle ilgili cümleler kuruyor ve bunu harekete dönüştürerek birtakım yeni insanlarla karşıma çıkıp; onları bana layık gördüklerinden dem vuruyorlar...işin ilginci bazen bende böyle cümleler kurmaya başladım...ama şu var ki; ben yalnız olduğumu; en azından yalnızken düşünmüyorum...

bir kadın yalnız başına bir yere gitmeye görsün...yalnız başına bardan giren bir kadın gördüğünde insanlar; ya birini beklediğini ya da yeni birileriyle tanışmak ve flört etmek için oraya geldiğini düşünüyorlar...aksi bir durum olduğundaysa şaşırıp bahaneler uydurmaya başlıyorlar...oysa ben yalnız başıma bir yerlerde oturup bir şeyler içerken hiç yalnızmışım gibi hissetmiyorum...

en çok yalnız olduğum zamanlar milyonların içinde can hıraş bir yerlere bir şeylere yetişmeye çalıştığım zamanlar...metrobüste ayakta sıkış tıkış varmaya çalıştığım durağı beklediğim ya da iş yerine geldiğimde gördüğüm o kalabalığın içinde yalnızım... aynı zümreye dahil olduğum topluluklarda yalnızım...gece evimde uyurken ya da yalnız başıma sinemaya gittiğimde kendi kendime yetecek o kadar çok malzemem var ki neden bir başka bedeni yanıma dikeyim...üstelik belki de benim yaptığım ya da yapmayı tasarladığım kendi çapımda eğlentilerden bihaber belki de hoşlanmayan bir kimseyi...

diğer yandan yalnız yaşlanmak gibi bir korkum da yok...bazı akşamlar  koşuşturmacalarla geçen günün ardından o keşmekeşten çıkıp eve geldiğimde; asansörden iniyorum...otomat ışığı açana kadar geçen sürede gözlerimi kapıyorum...motorize hareketlerle çantamdan anahtarımı her zamanki yerinden çıkarıyorum...anahtar deliğinde dönerken şıkırdıyor...kapıyı içeri doğru ittiğimde içerisi karanlık ve sigarayla karışık ev kokuları geliyor burnuma...işte o zaman biraz yalnız olduğum geliyor aklıma ama hepsi o...ısıklar ve akabinde televizyonu açmamla yalnızlık hissi kayboluyor...bazen de karmaşık rüyalardan uyandığımda "tamam artık geçti!" deyip su getiren birileri olsa fena olmaz diye düşünüyorum ama dediğim gibi hepsi bu...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder